نگاهی بر فناوری محصول

شرکت سامانه‌های هوشمند والی و هسته اولیه این شرکت که از سال 1395 تشکیل شده و در حال فعالیت است، فناوری‌ها و محصولات متنوعی را تولید کرده یا در دست توسعه دارد. والی پس از چندین سال کار علمی مداوم به پلتفرمی از فناوری‌های متنوع دست یافته است که می‌تواند به راحتی بخشی از ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز کشاورزی و صنعت را طراحی و تولید نماید. در ادامه برخی از این فناوری ها را تشریح میکنیم

پردازش تصویر و بینایی ماشین

یکی از مسائل اساسی در صنایع سورتینگ و بسته بندی، شناسایی اجزای مختلف و دسته‌بندی آنها بر اساس شکل، اندازه و رنگ است. شرکت والی با استفاده از فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی، امکان شناسایی و تفکیک انواع محصولات بر اساس شکل و رنگ و اندازه را فراهم آورده است. کارکرد اساسی این فناوری تصویر برداری از اشیاء به طور جداگانه و یا باهم و تشخیص خواص مختلف آن ( بسته به نیاز کاربر) مانند رنگ، شکل، وجود لکه یا نقصی، ابعاد و حتی شناسایی اجزاء خاص در یک مجموعه است.  این فناوری قابلیت استفاده در دستگاه‌های سورتر محصولات کشاورزی دانه درشت و دانه‌ریز، کنترل محصولات خطوط تولید، اتوماسیون و هوشمندسازی تولید و … در صنایع غذایی، کشاورزی، دارویی، تولید اتوماتیک قطعات صنعتی و …  را دارد.

سورتر نوارنقاله ای یکی از محصولاتی است که بر اساس فناوری های فوق توسعه داده شده است و ضمن استفاده در خط فرآوری گل زعفران قابلیت استفاده برای سورت محصولات کشاورزی و صنعتی و پتروشیمی را نیز دارد. در خصوص این محصول اینجا بیشتر بخوانید:

آشنایی با سورتر هوشمند محصولات صنعتی و کشاورزی

اتوماسیون صنعتی و رباتیک

تا کنون دو نمونه ربات صنعتی کارتزین و ربات خطی توسط شرکت والی توسعه داده شده و به بلوغ رسیده است. این محصولات قادر به موقعیت دهی هد ربات با دقت بالا هستند. همچنین شرکت والی توانایی اتوماسیون صنعتی خطوط تولید محصولات کشاورزی و صنعتی را دارد و در محصولات خود از این فناوری‌ها استفاده کرده است. این فناوری‌ها در ماشین‌آلات اتوماتیک و هوشمند سورت، بسته‌بندی، خطوط تولید تمام اتوماتیک، انبارداری هوشمند، دستگاه‌های تولید قطعات دقیق و هرجایی که احتیاج به انجام اتوماتیک عمکلردهای متوالی یا وظایف متنوع و مختلف توسط ربات صنعتی است قابل استفاده است.

پروژه اتوماسیون فرآیند تولید برخی تجهیزات پزشکی حیاتی و همچنین پروژه آشپزخانه هوشمند از جمله مواردی است که شرکت به سفارش اشخاص ثالث موردبررسی قرار داده است.

غربال‌ها، کانوایر‌ها و فیدرهای لرزشی

این تجهیزات از جالب‌ترین دستگاه‌های صنعتی هستند که به وسیله لرزش جهت‌دار اجزاء را به سمت دلخواه هدایت می‌کنند. شرکت والی در محصولات خود به فناوری تولید طیف متنوعی از این دستگاه‌ها بر اساس فرکانس و دامنه ارتعاش آن دست پیدا کرده است. فیدرهای لرزشی برای تزریق دقیق و پیوسته محصولات (مثلا میوه، حبوبات، دانه‌ها و… ) فله شده در ورودی دستگاه‌ها به کار می‌روند و قابلیت مرتب‌سازی و هدایت اجزاء را دارند. نوار نقاله‌های لرزشی می‌توانند به وسیله لرزش اجزاء و محصولات هدایت کرده و تجمع و تلنبار شدن آن‌ها را از بین ببرد. غربال‌ها می‌توانند ضمن لرزاندن و هدایت اجزاء به سمت جلو، اجزاء درشت را از ریز جدا کنند یا آب و گل و حشرات یک محصول کشاورزی برداشت شده را از محصول اصلی تفکیک کنند. این دستگاه‌ها به طور گسترده در تفکیک زباله، شست و شو و غربال محصولات کشاورزی، حبوبات، دانه‌ها، در صنایع معدنی، صنایع چوب و صنایع دارویی و پزشکی و … استفاده می‌شوند.

شرکت والی امکان دریافت سفارشات همکاری شما را در همه زمینه های فوق داراست. در صورت نیاز میتوانید از قسمت درخواست طراحی محصول، درخواست خود را ثبت کنید و یا با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =