آشنایی با سورتر هوشمند محصولات صنعتی و کشاورزی

سورتر هوشمند صنعتی و کشاورزی

سورتر هوشمند چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

سورترها جزء جدایی ناپذیر خطوط تولید و مخصوصا خطوط فراوری و بسته ­بندی هستند و نمی­توان انها را از صنایع تکمیلی و بسته بندی امروزی جدا کرد. سورترها که انواع مختلفی دارند، قادرند محصول ورودی را از نظر شکل، رنگ و اندازه شناسایی و تفکیک کنند.

سورترها از نظر فیزیکی انواع مختلفی دارند؛ سورترهای آبشاری، پرتابه ای و نوارنقاله ای. همچنین از نظر منطق تشخیص و اعمال نیز دسته های مختلفی دارند.

سورترهای موجود در بازار ایران که عمدتا سورتر کشمش، سورتر برنج و برخی دیگر از حبوبات یا خشکبار هستند، دقت بالایی ندارند. این محصولات که عمدتا ساخت کشور چین هستند از نظر قیمتی مناسبند اما ازنظر حساسیت و دقت کیفیت بالایی ندارند. همچنین امکان تشخیص دقیق شکل یا تفکیک رنگ های نزدیک به هم را ندارند. برای افزایش دقت باید حساسیت افزایش یابد که این موضوع منجر به کاهش ظرفیت می شود. اما سورترهای اروپایی (ساخت ایتالیا و ….) قدرت تفکیک بالایی دارند اما عمدتا بسیار گرانتر از نمونه های چینی هستند.

شرکت والی سورترهایی را توسعه داده است که بر صورت نوارنقاله ای پیاده سازی شده و دقت بالایی دارد. همچنین قدرت تفکیک رنگ، شکل و اندازه را دارد (همانند نسخه های اروپایی) اما از نظر قیمتی بسیار بهینه تر از این نسخه هاست.

والی این محصول را بعد از چند سال تحقیق و توسعه تولید و در خط فرآوری گل زعفران به کار گرفته است و به صورت عملیاتی نیز رفع عیب و بهینه سازی کرده است. هم اکنون این محصول آماده است تا با تغییر نرم افزار و کد پردازشی، برای محصولات دیگری نظیر زرشک، گیاهان دارویی و … مورداستفاده قرار بگیرد. همچنین امکان سورت برخی محصولات پتروشیمی و گرانول ها با این محصول وجود دارد.

تصاویر زیر مربوط به نسخه های مختلف سورتر نوارنقاله ای توسعه داده شده توسط شرکت است.

جهت ثبت نام و دریافت مشاوره در خصوص سورت محصولات مختلف  فرم زیر را تکمیل و توضیحات موردنیاز را در انتها اضافه کنید:

فرم خرید سورتر

  • اطلاعات فردی و تماس

  • اطلاعات محصول