دستگاه سورتر هوشمند

دستگاه سورتر یکی از ماشین آلات صنعتی است که وظیفه تفکیک اجزاء و قطعات و دسته‌بندی آن را انجام می‌دهد. انواع سورترها شامل سورترهای مکانیکی، کالرسورتر و سورترهای هوشمند هستند. از سورترها در کشاورزی، صنایع پتروشیمی، معدنی، تفکیک زباله و … استفاده می‌شود. سورترهای هوشمند به وسیله تصویربرداری و پردازش تصویر، ناخالصی‌ها و یا محصولات مرجوعی را شناسایی کرده و سپس آن را به کمک عملکر مکانیکی یا جریان جت هوا از خط خارج می‌کند.

شرکت والی در سال های اخیر چندین نسخه از سورترها را توسعه داده است که همگی متکی بر هوش مصنوعی و همچنین شناخت دقیق نیاز اهالی بازار است؛

کاربردهای این محصول عبارتند از:

– دسته بندی محصولات کشاورزی و در نتیجه استفاده از محصولات تفکیک شده در جای مناسب و بازار مناسب

– ایجاد امکان صادرات محصولات با کیفیت کشاورزی مخصوصا انجیر و خرما و …

– جلوگیری از سرایت خرابی به سایر محصولات

– امکان رسیدن به محصولات پلاستیکی با تفکیک مواد پتروشیمی با کیفیت بالاتر و حذف ناخالصی ها

– امکان تفکیک زباله های پلاستیکی و حفظ منابع

سورترهای موجود در بازار ایران اغلب کالرسورترها هستند که عمدتا برای کشمش، برنج و برخی دیگر از حبوبات استفاده می‌شوند و برای سایر محصولات پیچیده مثل پسته، خرما، میگو، زرشک و زعفران دقت بالایی ندارند. این محصولات که عمدتا ساخت کشور چین هستند از نظر قیمتی خیلی گران نیستند اما ازنظر حساسیت و دقت کیفیت بالایی ندارند. همچنین امکان تشخیص دقیق شکل یا تفکیک رنگ‌های نزدیک به هم را ندارند. از طرفی برای افزایش دقت باید حساسیت افزایش یابد که این موضوع منجر به کاهش ظرفیت می شود.

انواع سورترهای هوشمند اروپایی و آمریکایی از برندهایی مثل TOMRA و KEY سرعت و دقت مناسبی دارند ولی اولا به راحتی قابل تهیه نیستند، ثانیا هزینه تمام شده بالایی دارند( نزدیک به 200 هزار دلار) و ثالثا پشتیبانی و تعمیرات آن به خوبی و سرعت انجام نمی‌شود. نمونه‌های چینی نیز قیمتی در حد 70 هزار دلار دارند و از لحاظ پشتیبانی و تعمیرات وضعیت آن مشابه نمونه‌های اروپایی است.

محصولات شرکت والی با وجود قابلیت های بالاتر نسبت به نمونه های چینی، قیمت مناسب تری نیز دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای خرید یا سفارش اختصاصی‌سازی محصول با ما تماس بگیرید.

صفحع ارتباط با ما

فرم ثبت درخواست:

فرم خرید سورتر

  • اطلاعات فردی و تماس

  • اطلاعات محصول