معرفی خط ترکیبی سورت زعفران -خشکبار

خط ترکیبی سورت زعفران -خشکبار چیست و چگونه کار میکند؟

سامانه هوشمند فرآوری گل زعفران (سورت زعفران )، در ادامه مسیر توسعه ای خود، اکنون قابلیت های جدید پیدا کرده است که صرفه اقتصادی این محصول را دوچندان کرده است.

خط فرآوری گل زعفران محصول مهم شرکت والی است که از حدود 15 زیرسیستم تشکیل شده است. این زیرسیستم­ها هرکدام نقش خاصی در بخش های برش، جداسازی و تغذیه و همچنین انتقال مواد دارند و به نحوی طراحی شده اند که همه نیازهای برش و جداسازی را منطبق با نیازهای بومی فعالان صنعت زعفران مرتفع نماید.

گفتنی است در ایران زعفران در حجم بالا تولید می­شود و هیچ­گونه کنترلی روی نحوه و زمان برداشت وجود ندارد. لذا گل ورودی به فرآیند فراوری انواع گسترده ای دارد (از گل روز تا چند روزه، گل برش خورده یا گل با ساقه بلند و …..). طراحی ماشین برای پاسخگویی به تمام این نیازها کار آسانی نیست اما شرکت والی تلاش کرده است سامانه ای ارائه کند که با بهره­گیری از زیرسیستم­های مختلف، برای همه حالت ها پاسخ مناسبی داشته باشد( و لو اینکه مشخصات کاری در حالتی که گل استاندارد نیست، کمتر از حالت استاندارد باشد).

در این شرایط سامانه فرآوری گل زعفران برای پاسخگویی به نیازهای متنوع (حجم و انواع ورودی، برش و جداسازی همزمان) مجموعه­ای از زیرسیستم ها و ماژول های مختلف است که البته قابلیت استفاده برای کاربردهای جانبی را نیز دارد. نوارنقاله ها و سورتها از مهمترین اجزایی هستند که قابلیت استفاده در خارج از فصل زعفران برای کاربردهای جانبی را دارند. تصاویر اجزای خط زعفران را اینجا ببینید:

تصاویر محصولات و اجزای سورت زعفران

سورتر هوشمند نوارنقاله ­ای مورداستفاده در خط فرآوری گل زعفران، یک سورتر دقیق با دو خروجی است که قابلیت سورت انواع خشکبار را دارد. با تغییرات سخت افزاری اندک و آموزش های نرم افزاری، این سورت  قادر است خارج از فصل زعفران برای سورت کشمش، زرشک، انجیر، خرما و …. مورد استفاده قرار بگیرد.

لذا خط ترکیبی سورت زعفران -خشکبار محصول پیشنهادی جدید شرکت والی است که شرایطی را فراهم کرده است تا خط زعفران بعد از استفاده برای زعفران در فصل پاییز در سایر فصول سال برای سورت سایر محصولات مورداستفاده قرار بگیرد. همچنین این خط جهت سورت زعفران خشک نیز قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 × 1 =