مشخصات عملکرد خط هوشمند فرآوری زعفران چیست؟

خط کامل گلپاک کن زعفران مبتنی بر سامانه هوشمند پاک کن زعفران (سپران 252) از 14 مهرماه در منطقه زاوه نصب و از 20 مهرماه به صورت عملیاتی راه اندازی شده است. جزئیات بیشتر در این خصوص را در خبر راه اندازی کارگاه بخوانید:

راه اندازی نخستین کارکاه مکانیزه فرآوری گل زعفران در منطقه زاوه

مشخصات عملیاتی تثبیت شده خط چیست؟

اما مشخصات عملیاتی تثبیت شده خط چیست؟

1-کیفیت و ترکیب خروجی

در این خصوص باید گفت که سپران 252 هم اکنون برای تولید نگین بهینه سازی شده است. به نحوی که حدود 80 درصد خروجی زعفران نگین و حدود 20 درصد زعفران پوشال است. البته زعفران نگین در سه ظرف و در دو گرید مختلف از دستگاه استحصال می شود. زعفران نگین کامل و بدون نرمه و سرگل در یک بخش و زعفران نگین معمولی در انتهای خط استحصال می شود.

2-میزان ناخالصی و پرتی

در صورتیکه گل تازه و کاربران آموزش کافی را دیده باشند محصول خروجی با 6 نفر کارگر خلوص کامل دارد. پرتی خط نیز حدود 4 درصد است که بخشی از آن به خواست بهره بردار قابل بازیابی است.

3-ظرفیت کاری:

ظرفیت کاری دستگاه با گل تازه، تولید نگین و کاربران حرفه ای تا 25 کیلو در ساعت به صورت اسمی و 18 کیلو در ساعت به صورت عملیاتی است. این ظرفیت با استفاده از جداساز بادی است. در صورت نصب جداساز هوشمند (مشابه سیستم برش) ظرفیت جداسازی و ظرفیت کل خط افزایش می یابد. شرکت در حال انجام آخرین مراحل برای تکمیل و نصب جداساز هوشمند روی خط و جایگزینی ان با جداساز فعلی است. البته جداساز فعلی نیز مزیت هایی دارد که برای برخی کاربران به صرفه تر است اما جداساز هوشمند ضمن کاستن از  نیروی کار قادر به افزایش ظرفیت کاری دستگاه نیز هست.

شرکت نسخه های بعدی دستگاه (سپران 253 و 254) را در نسخه های مختلف با استفاده از جداساز بادی و هوشمند ارائه خواهد کرد. شرایط فروش سال 1400 به زودی روی سایت اعلام و متقاضیان میتوانند درخواست خود را جهت بررسی اعلام کنند.

تصاویر زیر واحدهای برش و جداساز خط پاکسازی گل زعفران را به صورت جداگانه نشان میدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 53 = 54