سورتر انجیر چگونه صدیک و پرک را تفکیک می­کند؟

خروجی سورتر انجیر- مد رنگ

سورتر هوشمند انجیر چگونه صدیک و پرک را تفکیک می­کند؟

شرکت والی در ادامه مسیر توسعه ای محصولات خود، سورتر انجیر با قابلیت های سورت رنگی و ریخت­شناسی (صدیک و پرک) و …. توسعه داده است

سورتینگ صدیک و پرک و سایز

سورتینگ انجیر در قطب تولید انجیر ایران یعنی استهبان معمولا به این صورت انجام می شود که ابتدا باید انجیرهای دهان باز یا همان صدیک و پرک از انجیر سوپر جدا شود. این کار هم اکنون عمدتا به صورت دستی انجام می شود و بعد از آن انجیر سوپر راهی دستگاه های مکانیکی جهت سورت اندازه (سایز) می شود.

سورتینگ رنگ

بعد از ان انجیر سوپر سایزبندی شده قابلیت ورود به دستگاه سورتینگ لیزری برای سورتیگ رنگ را دارد. سورتینگ رنگ در گریدهای مختلف از جمله روشن طلایی خرمایی و تیره انجام می شود. سورتینگ رنگ از دو تا 6 دسته انجام می شود. به طور کلی طیف های رنگی انجیر بسیار گسترده است و بسیاری از دستگاه های لیزری موجود این کار را با خطای بالایی انجام می دهند.

سورتر انجیر شرکت والی چگونه کار می کند؟

محصول توسعه داده شده توسط شرکت والی قادر به انجام تمام فرآیندهای سورتیگ بالا هست. البته با توجه به سادگی سورت مکانیکی اندازه، بهتر است برای برای سورت سایز از همان دستگاه های مکانیکی استفاده شود.

اما سورتینگ صدیک و پرک با دقت و کیفیت بالا توسط دستگاه سورتر هوشمند انجیر شرکت والی بر اساس ربخت شناسی و با استفاده از هوش مصنوعی انجام می شود.

انجیر با سرعت بالا روی نوارنقاله تغذیه می شود و سپس تصویربرداری توسط دوربین های دقیق انجام و تصاویر به واحد پردازش ارسال می­شود. واحد پردازش تصاویر را با هوش مصنوعی خود (اموزش های از قبل داده شده) بررسی و انجیرهای دهان باز را تشخیص می­دهد.

سپس یک فرمان برای واحد جداسازی ارسال و با رسیدن انجیر دهان باز به موقعیت مربطه عملیات تفکیک (ریجکشن) انجام می شود. همه این فرآیندها برای سورت رنگ نیز انجام می شود. جالب است بدانید همه این موارد در کسری از ثانیه رخ میدهد!

گفتنی است این سورت با دو یا سه خروجی قابل ارائه است و مدهای کاری مختلف روی ان تعبیه شده است.

فیلم عملکرد محصول را اینجا ببنید:

فیلم‌های کوتاه از عملکرد محصولات شرکت والی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 81 = 88