چشم انداز توسعه ای خط فرآوری زعفران

تدوین چشم انداز توسعه ای ماشین آلات فرآوری زعفران

شرکت سامانه‌های هوشمند کشاورزی والی از سال 1395  بعد از چند سال فعالیت توسعه و تحقیق بروی محصول فرآوری و پاک‌سازی (گل پاک‌کن) زعفران، ضمن ارائه سه نسخه از محصول به بازار، دو نسخه جدید و پیشرفته را نیز برای عرضه در سالهای اتی معرفی کند. نسخه سپران 254 از سال 1399 طراحی، پیاده سازی و مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت. امسال نیز همراه با نسخه سپران 253 در شرایط واقعی مورد آزمون عملکردی قرار خواهد گرفت تا برای عرضه در سال 1401 آماده شود.

اما  محصول منحصر به فرد شرکت والی که  خارج از خانواده سپران دسته بندی می شود، یک خط صنعتی فرآوری زعفران است که علاوه بر امکانات مربوط به برش و جداسازی اجزای گل، امکان خشک کردن خروجی و بسته بندی آن در بسته بندی های بزرگ و عمومی را نیز خواهد داشت و می‌تواند تحولی دیگر در حوزه صنایع تکمیلی زعفران باشد.

چرا که زعفران را بعد از برداشت از مزرعه به سرعت وارد فرآیند فرآوری و خشک کرن و بسته بندی خواهد کرد که اثر شگرفی بر کاهش آلودگی های فیزیکی و میکروبی زعفران خواهد داشت. ضمن اینکه کیفیت محصول خروجی نیز بسیار بیشتر خواهد شد. خشک کن پیوسته تعبیه شده برای این نسخه از محصول امکان تولید زعفران اتویی با کیفیت و کاملا کشیده و خشک رنگ را دارد.

گفتنی است نسخه های سپران 151 نیز در سال 1397 به عنوان MVP در مشهد رونمایی شد. نسخه سپران 252 در سال 1398 تست و ارزیابی شد و در سال 1399 موردبهره برداری عملیاتی قرار گرفت. نسخه سپران 253 نیز در سال 1399 پیاده سازی و مورد بهره برداری عملیاتی قرار گرفت و اکنون در سال 1400 در اختیار مشتریان محترم در شهرهای مختلف قرار خواهد گرفت. شرکت والی در کنار توسعه محصولات مختلف  در حوزه سورتینگ و هوشمندسازی خطوط تولید، با نگاه ویژه به صنعت زعفران، تلاش میکند خلا تاریخی مکانیزاسیون در این صنعت را برطرف کرده و موجبات رشد این صنعت را در حد توان خود فراهم اورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 × = 70